Kategóriák
Ötletek és tippek

7 tipp a SEO barát tartalomstratégiáért

Még nem ismered a célcsoportod kedvenc kávéját? Nem találtad meg a jól körülhatárolt, érdekfeszítő témákat, amelyekről írni szeretnél nekik? Hiányzik a jó tartalomstratégia és azt SEO tudod, hogyan fogj hozzá?

Ha túljutottál a szóviccen és még mindig van erőd 7 tipphez, a következő tanácsokat fogalmazd meg saját esetpéldádnak megfelelően, hogy az általános ökölszabályokból precíz check-listet készíthess magadnak!

Tartalomstratégia 1×1

Tudod, hogy mi a különbség a stratégiai, a taktikai és az operatív terv között? A stratégia vízióval, misszióval, alaposan átgondolt távlati célokkal rendelkező, hosszútávú terv. A taktika mindezt számszerűsíthető célokra bontja, míg az operatív terv az egészen konkrét, megvalósításhoz szükséges lépéseket foglalja magába.

Ahhoz, hogy megfelelő minőségű tartalmat állíts elő, elsősorban szükséged van egy erős tartalomstratégiára, melynek a gyakorlatias, szövegírási SEO lépések – a következő bejegyzésünkben részletesen írunk róla – egy nagyon fontos szeletét képezik. Mi kell tehát első körben ahhoz, hogy a tartalomstratégiád – legyen az írott / vizuális / audiovizuális – erős lábakon álljon?

  • Definiáld pontosan és rangsorold a céljaidat! Mit szeretnél elérni? Több követőt a Facebookon? Aktív kommentelőket, esetleg új vásárlókat szerezni a webshopodra? Milyen sorrendben? Gondold át alaposan!
  • Ismerd és értsd a célközönségedet, amennyire csak módodban áll! Használd a fantáziád, sőt, ha teheted, beszélgess velük, kérdezz tőlük (“Nektek mi a legutóbbi/leggyakoribb problémád a…?”) Képzeld magadat a helyükbe, találd ki, milyen csatornákat (például Facebook, Instagram) használnak leginkább; hogyan (nem) szeretnék, hogy szólj hozzájuk (milyen hangvételben, szöveges, képes vagy videós anyagokkal). Még az általános napirendjüket is vázold fel, hiszen nem számít, hogy jó érzékkel kommunikálnál velük, ha éppen akkor elérhetetlenek.
  • Írd össze, hogy pontosan milyen kérdések járnak a fejükben, milyen témák iránt érdeklődnek, és különböző tartalmaidban azokat boncolgasd! Ne fogalmazz meg általánosságokat, mert olyan idődeficitet okozol nekik, amellyel egy életre elveszítheted őket. Mindig ragadd meg a konkrétumokat!
  • Legyél eredeti, a tartalmad pedig feszes! Ne rizsázz! Hozz esetpéldákat: a storytelling fénykorát éli, tanulj meg jól mesélni, maradj hiteles! Még ha nem is érzed, a ferdítések neon reklámként világítanak minden tartalomtípusból.
  • Ne feledd a call-to-actiont! Szólítsd őket egyértelmű cselekvésre és ezt a folyamatot mindig egyszerűsítsd le, amennyire csak lehet: linkelj, irányítsd őket oda, ahol a legjobb nekik – és így neked is. Vond be őket a kommunikációba, hiszen a jóízű személyes beszélgetések során sem monológokat sorolunk, hanem reflektálunk egymásra! A tartalmad válaszolja meg a kérdéseiket, de ösztönözze őket újak megfogalmazására is! Ha feldobják a labdát, te leszel az, aki leütheti a konkurens helyett.
  • Mivel stratégiáról van szó, mindig gondolkodj előre! Tervezz tartalomnaptárat (egy Excel táblázat is megfelelő), amelyben rögzíted legalább egy hónapra előre a pontos dátumok szerint beosztott tartalmakat! Ne csússz el a határidőkkel, a következetesség nagyon fontos! Inkább publikálj ritkábban, de legyél mindig kiszámítható! A tartalmad persze lehet meglepő(en jó)!
  • Mérd a hatékonyságodat: a visszajelzések számát (legyen az like vagy komment), az oldalad látogatottságát, mindent, amire a célközönséged rámozdult. Ez számodra is nagy jelentőséggel bír! Készíts riportot magadnak, hogy követhesd a fejlődésedet és ne vigyenek tévútra a személyes benyomásaid (“nekem tetszett, így biztosan nekik is bejött”).

“Jó, jó, ezt értem. De mi köze ennek a SEO-hoz?”

Nagyon is sok! Abban a média zajban, amely körülvesz minket, a legfontosabb, hogy egyedi, eredeti tartalmat készíts. Nem elég optimálisnak vélt keresőszó áradattal megerőszakolni a szöveget, mert nem fog célba érni. Az elhibázott megközelítéssel készült írásokra ugyanúgy jellemző a banner vakság jelensége, mint magukra a bannerekre. A rossz minőségű tartalmak nagyon sokat árthatnak az oldalad SEO-jának és a hitelességednek is. Ha szeretnéd részletesebben beleásni magad a keresőoptimalizálásba, kövess minket, mert hamarosan on-site, azaz konkrét szövegírási SEO tippekkel jövünk. Addigra meglesz a tartalomstratégiád?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük