Kategóriák
Ötletek és tippek

Hogyan konvertáld a weboldalad látogatóit vásárlókká? – 1. rész: Az alapok

Az online értékesítés területén két örök kérdés mozgatja az emberiséget már az idők kezdete óta, hogyan kerül az érdeklődő az oldalamra, és ha már ott jár, hogyan lesz belőle vásárló? Talán ebben a cikkben nem megyünk vissza az online marketing barlangrajzáig, azonban néhány fontos témát említve megpróbálunk választ találni az utóbbi nagy kérdésre!

Kezdjük talán a legfontosabbal. Az érdeklődőből vásárlóvá válás olyan misztikus és csodákkal teli folyamat, mint amikor a bebábozódott kukackából pillangó lesz: a laikus számára nehezen értelmezhető, néhol csúnya, viszont a végén mindenki örül. Marketing nyelven azt a folyamatot, amikor a kukacunkból (érdeklődő) tényleges pillangó érik (vásárló), hívjuk konvertálásnak. Azonban, mint ahogy a természetben is, nem minden kukac fog kikelni: van amit elmos az eső, van, amit megesz a madár. Mondjuk száz kukacból lesz tíz pillangónk, vagyis száz tényleges érdeklődőből lesz tíz tényleges vásárlónk, mert mondjuk közben a maradék kilencven böngésző mondjuk:

  • nem pont a mi termékünket keresi
  • még át kell gondolnia a vásárlást
  • sokallja az árakat
  • a termékünk nem érhető el a varázslatos BKV-kék színárnyalatban (tényleg van ilyen)
  • vagy csak simán rájött, hogy inkább pont most kell megetetni az aranyhörcsögét.

Viszont a százból tíz tényleges vásárlónk (konvertálónk) adja majd meg nekünk a 10%-os konverziós arányunkat. Marketingesként, vállalkozóként, weboldal-üzemeltetőként mind-mind azt szeretnénk elérni, hogy ez a százalékos varázsszám kicsit nagyobb legyen. Mind azért dolgozunk, hogy több pillangó szárnyalhasson szabadon.

Szerencsére számos eszköz szolgál arra manapság, hogy jobban megértsük, miből lesz a cserebogár pillangó. A Google Analytics például (többek közt) segít megmondani, hogy milyen ponton veszítjük el a legtöbb látogatót. Esetleg már rögtön a főoldalon, vagy talán akkor, amikor már a termék a kosárban van?

Ha sikerült azonosítani a problémás terület(ek)et, például a főoldalon, akkor egy hőtérképes elemzéssel akár ki is deríthetjük, hogy hol lehet a hiba az adott oldalon belül. Talán az érdeklődő figyelme nem a termékünkre irányul, hanem mondjuk egy vonzó hölgyet (urat, tapírt…) ábrázoló képre? Lehet, hogy nem következetesen kommunikál a honlapunk, vagy csak simán nem felhasználóbarát a kezelőfelület?

Az ecommerce világával megismerkedni nem egyszerű feladat, és még akár egy általában egyszerűnek mondott WordPress-telepítés is tud komoly meglepetéseket okozni. Vállalkozóként azonban nem mindig van időnk megtanulni a bebábozódás teljes biológiai hátterét, és inkább csak a pillangókra szeretnénk koncentrálni. A Netpalánta segítségével erre lehetőséged nyílik, hiszen akár percek alatt elindíthatod webshopodat, vagy könnyedén felépíthetsz egy hatékony weboldalt a szárnyalni vágyó vállalkozásodnak!

Cikksorozatunk következő részében kicsit mélyebben is belemegyünk, hogy milyen beállításokat érdemes mindenképpen megtenni Google Analyticsben!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük