Kategóriák
Ötletek és tippek

Kedvenc könyveink az adatról

A legnagyobb szolgáltatások manapság mind az adatról, illetve az adat mögött rejlő felhasználóról szólnak. Az emberek már nem fizikai vásárlók, akik besétálnak egy boltba, hanem számok halmazára redukálódtak, vagyis mégpontosabban, online szokások halmazára. Az adatelemzés, a big data, és az egyéb buzzwordok ennek a szép új világnak a történetét mesélik – no meg az emögött rejlő hatalmat!

Big Data (Cukier – Mayer-Schönberger)

Mint minden úttorő jelenség esetében, az adatelemzés terén is pár éves lemaradásban van a magyar szakirodalom, illetve a fordítások egyaránt. Érthető módon, hiszen egy olyan kialakulófélben lévő tudományágról beszélünk, ahol hónapról hónapra jönnek az újítások. A HVG Kiadónak köszönhetően viszont magyar nyelven is betekintést nyerhetünk ebbe a világba, sőt, a témához tartozó olyan égető kérdésekbe is belemegy a könyv, mint az adatbizonság vagy az online kémkedés.

Predictive Analytics (E. Siegel)

Ez az angol nyelvű kiadvány már egy kicsit nagyobb falat, mely néhol disztopikus képet fest az adatelemzés mögött rejlő erőkről, de meglátásai kiváló gondolatébresztőként hatnak minden érdeklődő számára. Nem mai könyv, de szerencsére elérhető egy aktualizált változata is. Ami még érdekesebb, hogy a szerző számos politikai témába is belemegy, valamint kísérletet tesz megválaszolni a nagy kérdést: meg tudjuk-e jósolni a jövőt az adat erejét felhasználva?

Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster (Croll – Yoskovitz)

Az egyik leghíresebb témába vágó kiadvány, mely, mint ahogy a címe is elárulja, különösen hasznos lehet induló vállalkozásoknak. A “lean” sorozat részeként a könyv célja nem kevesebb, mint hogy teljes képet adjon az analitikai alapelvekről, irányzatokról, miközben nagy figyelmet szentel a területhez kötődő tévképzetek és tárgyi tévedések egyértelmű tisztázására.

Az előbbi három könyv kezdőknek talán egy kicsit nagy falat lehet. Viszont akit érdekel a téma, vagyis annak a hétköznapokban használata, annak ajánljuk a korábbi háromrészes sorozatunk (1. rész, Az alapok,  2. rész, Google Analytics alapok, 3. rész, Hőtérképes elemzés). A cikksorozatból kiderül, hogy miből is lesz a “vásárló”, illetve mi is az a konverzió, és hogy miként segít nekünk mindennek a folyamatnak a megértésében az adatelemzés!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük