Kategóriák
Ötletek és tippek

Google My Business – Igen! De miért?

Elgondolkoztál már azon, hogy hogyan is teheted még jobban láthatóvá vállalkozásod? Ne gondolkozz tovább, a válasz egyszerű: Google My Business, vagy röviden GMB! Akár hallottál róla, akár nem, ezt a cikket Neked írtuk, hogy ki tudd aknázni a GMB nyújtotta lehetőségeket!

Mi is az a Google My Business?

A Google My Business olyan, mint egy közösségi hálózat vállalkozások számára. Létrehozhatod vállalkozásod profilját, megoszthatod legfontosabb adataidat, hozzáadhatod weboldalad, és akár a Google Maps-en is elfoglalhatod előkelő helyedet a többi szervezet mellett. Nemcsak fizikailag létező üzletek (pl. kávézók, éttermek), de szabadúszók, szolgáltatásokat nyújtók (pl. vízvezeték-szerelők, ügyvédek) is előnyt kovácsolhatnak belőle. Ami a legjobb benne pedig, hogy INGYENES!

Milyen előnyökkel jár a GMB profil felállítása?

Mint ahogy már említettük, az egyik legfőbb pozitívum, hogy megjelenítheted magad a Google Maps-en. Ha rendelkezel irodával, üzlettel, akkor megkönnyítheted potenciális vevőkörödnek, hogy megtaláljanak Téged. Ezen kívül Google-os kereséseknél is sokkal nagyobb esélyed lesz egy jobb pozícióban megjelenni, ha megadod céges adataidat, illetve, ha egy felhasználó egy adott helyre keres rá (pl. városra vagy kerületre), akkor a listában a Te céged is meg fog jelenni.

A Google My Business profilodon keresztül vásárlóid, ügyfeleid visszajelzéseket is hagyhatnak, ami egyrészt jelzésértékű lehet a Te és a vállalkozásod számára, másrészt támpontot nyújthat új érdeklődőknek is és segíthet, hogy legyen egy elképzelésük arról, mire is számíthatnak.

Ha még mindig nem győztünk meg arról, hogy miért érdemes a Google My Business mellett letenni a voksunkat, akkor eláruljuk azt is, hogy GMB profiloddal hozzáférést nyerhetsz különböző mutatókhoz is, mint például: hányszor jelent meg a vállalkozásod keresések alkalmával, hányan tervezték meg a Google Maps segítségével az útvonalat a megjelölt címhez, hány hívást generált a profilodon megadott telefonszám, és hányan kattintottak a weboldaladra. Ezek a mutatók visszajelzést nyújthatnak a számodra arról, hogy mennyire keresett a vállalkozásod, és segíthetnek optimalizálni profilodat is.

Hogyan hozzam létre vállalkozásom Google My Business profilját?

Nos, ahogy már említettük, ez egy teljesen ingyenes folyamat. Annyit kell csak tenned, hogy regisztrálsz, megadod az adataidat, feltöltesz néhány képet, és igazolod, hogy vállalkozásod valóban létezik a megadott cím alatt. Egyetlenegy hátulütője van a dolognak: ha változnak az áraid, a nyitvatartási időd (beleértve, ha ünnep miatt tartasz zárva), a telefonszámod, vagy a címed, akkor Neked kell gondoskodni róla, hogy az adatok frissítve legyenek.

Hogyan érjem el, hogy jobb helyen jelenjek meg a kereséseknél?

Ahhoz, hogy a top keresési eredmények között jelenj meg, érdemes a következőknek eleget tenni (bár mint minden, ami a keresőmotorokhoz kapcsolódik, ez sem garancia az első helyhez):

  • Ossz meg fotókat!
  • Mindig add meg a pontos nyitvatartási időt!
  • Írj rövid ismertetőt vállalatodról!
  • Rendszeresen ossz meg friss tartalmakat, például, ha új terméket/szolgáltatást vezetsz be!
  • Válaszolj a vásárlói visszajelzésekre!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük