1. Tudásbázis
  2. Kliki
  3. Átirányítások
  1. Tudásbázis
  2. Alapok
  3. Átirányítások

Átirányítások

Az átirányítás a legjobb megoldás arra, hogy az indexelő robotokat (pl. Google) egy másik URL-re – nem a böngészőben megadott címre – irányítsd.

  1. lépés – Kattints a Kezelésre!

Az átirányítás létrehozásához kattints a Kezelésre (1), és válaszd ki az Átirányítást (2)

  1. lépés – Hozz létre egy új átirányítást!

Választhatod az Új (1) vagy az átirányítás létrehozása (2) lehetőséget.

A használt domain nevét (pl.: teszteltdomain.info) nem szükséges megadnod, mivel a szerkesztő már ismeri. Elég megadni a weboldal nevét, amire szeretnéd az átirányítást létrehozni.

  1. Add meg annak a weboldalnak az elérhetőségét, amire szeretnéd az átirányítást beállítani. Fontos: a From mezőben megadott URL cím egy már nem létező hivatkozás.
  2. Válaszd ki azt az oldalt, amit szeretnél, hogy a Google indexeljen; vagy azt, amelyiket szeretnéd, hogy a látogató lásson, míg nem fejezed be az éles weboldalt (302)
  3. Válaszd ki az átirányítás típusát
  4. Mentsd el a beállításokat

Mi a különbség a 301-es és a 302-es átirányítások között?

Miért használj 301-es átirányítást?

Ha a weboldalon valami megváltozik és nem használsz 301-es átirányítást, akkor a következő szituációk egyike léphet fel:

– Ha valaki rákattint egy másik oldalon szereplő hivatkozásra, ami a weboldaladra mutat, viszont az nem létezik, akkor a látogató 404-es hibajelentést kap. Ez azt jelenti, hogy a szerver a kért tartalmat nem találja. A 301-es átirányítással a látogatót átirányítja a helyes hivatkozásra vagy egy másik, alternatív oldalra.

– A keresőmotor hagyományos látogatónak számít, akit átirányítottak a weboldalra egy másik oldalról vagy aloldalról, esetleg saját indexet használ. A keresőmotornak tudnia kell, hogy az oldal megszűnt vagy más helyre került.

Ha újratervezed a weboldalad, a változás pedig URL módosítással jár, kulcsfontosságú, hogy az eredeti címeket átirányítsd az új hivatkozásokra, hogy ezzel ne veszítsd el a keresőkben elért helyezést.

Miért használj 302-es átirányítást?

A 302-es átirányítás (átmeneti átirányítás) nem gyakori, mivel a helyzetek többségében jobb a 301-es átirányítás használata (állandó átirányítás). Tehát, mire való a 302-es átirányítás?

A 302-es átirányítás nem kényszeríti a böngészőt, hogy a weboldal helyezését módosítsa. Az átirányítás logikája alapján leminősítheti a helyezést, de az eredeti oldal újraindítása után nagyobb az esély, hogy a weboldal sokkal rövidebb időn belül eléri az eredeti helyezését.

Néhány példa, amikor a 302-es átirányítás használatos:

– A weboldalnak problémája van a 302-es átirányítással a fő URL címen (pl.: www.domain.info). A fő URL átirányítódik a másodlagos weboldalra (pl.: www.domain.com) a fő domainen történő módosítások elvégzésekor.

– A 302-es átirányítás legmegfelelőbb kihasználása az, amikor az eredeti URL-t helyettesítő linket szeretnéd indexelni. Például, ha az eredeti oldalon nem működik az URL címek átírása (mod_rewrite), akkor a 302-es átirányítással átírható az URL cím minden paramétere: az http://www.domain.info/contact címről a http://www.domain.info/?page=contact címre.

Frissítve: 19. augusztus 2021

Hasznos volt ez a cikk?

Kapcsolódó cikkek

Need Support?
Can't find the answer you're looking for?
Contact Support